2010. április 25.

Ribizlis kardinális szelet

Szeretek kardinálist készíteni. Legtöbbször gesztenyéset, most viszont egy nyáridéző ribizlis változatot sütöttem Gyula szomszédunk névnapjára:) A töltelékbe kerülő tejszínhabot saját főzésű ribizlidzsemmel ízesítettem. A tészta jelentős része tojásfehérje habból készül, ezért kardinális szeletnek célszerű akkor nekilátni, amikor legalább 4 tojás fehérje pihen a fagyasztóban, a hiányzó mennyiséget friss tojásból pótoljuk, mert azoknak a sárgájára is szükség lesz.

Hozzávalók: A tésztához 6 tojás fehérje, 24 dkg cukor, 2 tojás sárgája, 4 dkg liszt. A töltelékhez 5 dl tejszín, 10 dkg porcukor, 2,5 dl ribizlidzsem. (A tölteléket gazdagíthatjuk friss gyümölccsel is. Nekem most csak fagyasztott ribizlim volt, azt nem kevertem a töltelékbe...)

Elkészítés: A tojások fehérjét habbá verjük, közben fokozatosan adagoljuk hozzá a cukrot. Egy sütőpapírral bélelt tepsire a tojásfehérje hab 3/4 részéből 2x3 db 30 cm hosszú csíkot húzunk egy habzsákból úgy, hogy közöttük elférjen 1-1 piskóta csík is, ahogy a képen is látható.(Én kicsit cifráztam a csíkokat.:) A megmaradt habhoz keverjük a tojások sárgáját és a lisztet, így egy piskótatésztát kapunk, amit habzsákba töltünk és 2-2 csíkot húzunk a tojásfehérje habcsíkok közé úgy, hogy a réseket kitöltse. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, így 5 percig sütjük, majd 150 fokon addig sütjük, amíg a tojásfehérje habcsíkon egy száraz kéreg képződik (kb. 35-40 perc). Amikor megsült a két lap, a sütőből kivéve 3-4 percet pihentetjük, majd alapok között elvágjuk a sütőpapírt és óvatosan lehúzzuk a tésztáról. A ribizlidzsemet felolvasztjuk, a tejszínt a porcukorral felverjük és hozzákeverjük a dzsemet. A kihűlt lapokat megtöltjük a ribizlis krémmel, lehűtjük és másnap szeleteljük.

7 megjegyzés:

  1. Csodás. Ilyet szerintem még nem is ettem

    VálaszTörlés
  2. Kérlek nézzél be hozzám, vár ott rád egy kis ajándék!!:)

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan néz ki! Gratulálok a blogodhoz!

    VálaszTörlés
  4. Thrini! Köszönöm szépen!!

    Bianka! Próbáld ki!Nekem talán jobban is ízlik a ribizlis változat!

    Jutka! Köszönöm szépen!!

    Melinda köszönöm szépen! Már én is jártam Nálad, csak gratulálhatok!!

    Ottis! Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  5. Én mindenféle változatban- ízesítésben - imádom! Nagyon guszta, és csak kiabálni tud az inger, hogy lemaradtammmmm....!!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails