2011. szeptember 14.

Fügés pizzák

Idén igazán bőséges a füge termés. A kedvező időjárásnak köszönhetően édes, egészséges fügék teremtek a bokrainkon. Szeretem a friss fügét, de most különféle - egyszerűen elkészíthető - ételekkel is kipróbáltam. Régebben készítettem belőle süteményt is (itt és itt megtalálható), de most a sós ételekkel történő párosítást választottam. Elsőként kétféle pizzát próbáltam ki. A tésztát vékonyra hagytam, így két pizza is kijött a szokásos mennyiségből. Az egyik fügés pizza kék sajtos, sonkás ízesítésű lett, rukkolával díszítve. A másikra a füge mellé juhtúró és fenyőmag került. Akinek kedve tartja kipróbálhatja. Nekem ízlett a végeredmény.
Hozzávalók: a tésztához 22 dkg liszt + amennyit még felvesz a dagasztásnál, 1 dkg élesztő, 1,5 dl langyos víz, 2 evőkanál olívaolaj, 1 teáskanál cukor, 1 kávéskanál só. A kék sajtos fügés pizzához 4-5 szem füge, 5 dkg krémsajt, 5 dkg kék sajt, 5 dkg sonka vagy sonkás szalámi, rukkola ízlés szerint. A juhtúrós fügés pizzához 4-5 szem füge, 5 dkg juhtúró, 1 evőkanál fenyőmag.
A tésztához langyos vízbe keverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, kevés lisztet szórunk rá, felfuttatjuk, majd hozzákeverjük az olívaolajat. Tálba mérjük a lisztet, hozzáadjuk a sót, az élesztős keveréket, majd jól bedagasztjuk a tésztát. Letakarjuk, és langyos helyen duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát ketté osztjuk, átgyúrjuk, 5-10 percet pihentetjük, majd kézzel széthúzzuk vagy sodrófával kinyújtjuk, kör alakúra formázzuk és 1-1 sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük.
A kék sajtos pizzához a tésztát megkenjük krémsajttal, megszórjuk a csíkokra szeletelt sonkával, a félbe vagy szeletekre vágott fügével. Végül rámorzsoljuk a kék sajtot.
A juhtúrós pizzához a tésztát enyhén meglocsoljuk olívaolajjal, rátesszük a szeletelt vagy félbevágott fügét, rámorzsoljuk a juhtúrót és megszórjuk fenyőmaggal.

A pizzákat 200 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt készre sütjük.

A kék sajtos fügés pizzát rukkolával díszítjük.

Tipp: A juhtúrós pizzára csorgathatunk kevés mézet.

4 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails